2011. augusztus 4., csütörtök

Sz. Anna: Zsebtárgyak


Ez a pörgettyű 2009 ősze óta szinte állandóan a zsebemben van. Akkor járt az egyik legjobb barátom Izraelben, s onnan hozta nekem. Eredetileg széderesti gyerekjáték, de én még eredeti funkciójában sosem próbáltam meg használni – azért sem, mert (sajnos) mindig újra elfelejtem, hogy melyik betű mit jelent. Így csak néha, amikor eszembe jut, veszem elő és pörgetem meg a magam vagy mások szórakoztatására. Illetve amikor vele együtt ülünk valahol, akkor közösen szoktuk pörgetni és próbálgatni, hogy melyik pörög hosszabban, illetve kinek melyik jön ki gyakrabban (ilyenkor újra szoktam tudni, hogy melyik a ganz, a halb, a nichts, és hogy mi is a negyediknek a jelentése). Egy időben azért nem hordtam, mert az eredeti mattabb színét kezdte elveszíteni, ahogy folyamatosan fényesedett a zsebben hordástól.

Az utóbbi nagyjából két hónapban hozzátársult a zsebemben egy fekete ortodox kereszt is, amelyet még valamikor 2003 körül kaptam Bogdánfalván egy lánytól. A kereszt eredetileg egy nyaklánc része volt, úgy azonban sohasem hordtam. Sokak szerint az alakja angyalhoz hasonlít. Ez most nincsen nálam (így dokumentálni sem lehet), mert odaadtam egy nagyon jó barátomnak, hogy magával vihesse konferenciára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése